„Lietuvos bankas neaptarnauja mokėjimo kortelių turėtojų ir nerenka jų duomenų. Bet kokie mėginimai tokią informaciją išgauti interneto svetainėse, turinčiose Lietuvos banko svetainės dizaino elementų, yra apgaulė“, – perspėja Lietuvos banko Komunikacijos departamento direktorius Giedrius Simonavičius. Paprasčiausias būdas apsisaugoti nuo tokių sukčiavimų – nereaguoti į įtartinus elektroninius laiškus ir neatskleisti informacijos apie save nežinomiems klausėjams.
Apie tokius bandymus sukčiauti Lietuvos bankas informavo teisėsaugos institucijas. Tokios duomenų vagystės, angliškai vadinamos „fishing“ (žvejyba), sukčių paprastai pradedamos elektroniniu laišku, kuriame yra nuoroda į suklastotą svetainę. Į ją patekus paprastai prašoma pateikti asmeninius duomenis, pvz., elektroninės bankininkystės slaptažodžius, kredito kortelių informaciją. Pagal tokią sukčiavimo schemą gautus duomenis nusikaltėliai gali panaudoti prisijungdami prie informacinių sistemų, vogdami pinigus iš sąskaitų ar elektroninėje erdvėje atsiskaitydami už prekes svetimomis kortelėmis.
Rekomenduojame būti budriais, nepasitikėti iš nežinomų asmenų gaunamais e.laiškais, elektroninėmis žinutėmis, o kilus įtarimams, kreiptis tiesiai į centrinį banką ir teisėsaugos institucijas bendruoju pagalbos telefonu – 112.
Šaltinis www.lb.lt