Kauno kredito unijos nario UAB „dropCup“ sėkmės istorija

Verslumo skatinimo fondasDienraštis „Verslo žinios“ pristato vienkartinių puodelių gamybos įmonės „dropCup“ verslo sėkmės istoriją. UAB „dropCup“ yra Kauno kredito unijos narys, sėkmingai pasinaudojęs „Verslumo skatinimo“ fondu. Prie skėmingo įmonės starto prisidėjo ir Kauno kredito unijos specialistai.
 
Žemiau pateikiame pilną straipsnio versiją iš dienraščio „Verslo žinios“.
 
Geriausia pradėti tokį verslą, kurio iki šiol niekas nesiėmė arba bent jau yra aiškiai matomas jo poreikis. Paprastai pirmieji kokioje nors nišoje įsitvirtinę verslininkai vėliau savo pozicijų konkurentams neužleidžia, o jų verslai rinkoje būna vieni sėkmingiausių.

Panašiomis aplinkybėmis Kaune įsikūrė UAB „dropCup“, gaminanti popierinius puodelius, dangtelius, puodelių
laikiklius. Bendrovė skelbiasi Lietuvoje pirmoji pradėjusi tokį verslą.
Vaidas Dambrauskas, bendrovės direktorius, sako, kad nišą naujam verslui pradėti pastebėjo dirbdamas kitoje
įmonėje.
„Dirbau pakavimo produktų prekybos bendrovėje, kuri prekiavo ir popieriniais puodeliais. Pamačiau, kad tai
yra puiki niša savam verslui ir pradėti prekybą ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje. Nors kavą
išsinešti pardavinėjančių kavinių Lietuvoje jau yra nemažai, tokios jos gėrimo tradicijos čia dar tik
plečiasi, su Vakarais nepalyginsi. Ateityje popierinių puodelių paklausa turėtų dar padidėti“, – dėsto
pašnekovas.
Nors konkrečios pinigų sumos, reikalingos pradėti popierinių puodelių gamybos verslą, p. Dambrauskas
neatskleidžia, galima suprasti, kad investicijos – nemenkos. Dalį reikiamos sumos kauniečiai skolinosi pagal
Verslumo skatinimo fondo programą iš Kauno kredito unijos, likusius pinigus gavo iš verslo idėjos sėkme
patikėjusio privataus investuotojo.
„Daugiausia kainavo gamybos įranga. Skaičiuojame, kad pradinės investicijos turėtų atsipirkti per 4–5 metus“,
– skaičiuoja pašnekovas.

Rado klientų
Dar prieš pradėdami gamybą įmonės kūrėjai pradėjo ieškoti partnerių Lietuvoje ir užsienyje. Reikėjo
įsitikinti, kad popierinių puodelių pirkėjų iš tiesų bus.
„Ištyrėme rinką, išaiškinome, kas galėtų būti mūsų klientai. Ieškojome tiek didmenininkų, tiek mažmenininkų.
Susisiekėme su tomis įmonėmis, apkalbėjome, ar jiems mūsų pasiūlymas būtų įdomus. Apgalvojome, kokios būtų
tokių gaminių eksporto galimybės“, – sako p. Dambrauskas.
Kol kas didžiąją dalį savo produkcijos įmonė parduoda Lietuvoje, tačiau jau turi eksporto partnerių Latvijoje
ir Estijoje.
„Pradėjome derėtis ir su Rytų šalimis, ateityje eksporto žemėlapį tikimės dar labiau išplėsti. Pavyzdžiui,
mūsų produktais jau domisi ir Skandinavijos verslininkai“, – kalba verslininkas.
Konkuruojančių gamintojų Lietuvoje įmonė neturi, tačiau konkurentų iš užsienio yra pakankamai.
„Pavyzdžiui, mūsų kaimynai lenkai gamina beveik viską. Tačiau mes manome, kad esame pranašesni. Visų pirma
dėl pačių puodelių kokybės. Gaminame tik iš aukštos kokybės medžiagų, kurias perkame iš žinomų tiekėjų“, –
dėsto p. Dambrauskas.
Žaliavas, kurios verslo pradžioje taip pat pareikalavo gana didelių investicijų, įmonė taip pat atsiveža iš
užsienio.
„Jas gauname iš vienos žinomiausių Skandinavijos įmonių. Bėda tokia, kad iš karto tenka užsisakyti labai
didelius žaliavų kiekius, mat tokios kompanijos kitaip nė nesileidžia į kalbas, neparduoda už prieinamą kainą“, – pasakoja įmonės vadovas.

Planuoja plėtrą
Jau šiais metais įmonė ketina įsigyti įrangos, leisiančios praplėsti gaminamos produkcijos gamą.
„Šiuo metu gaminame tik vienasienius puodelius, tačiau įsidiegę naują įrangą pradėsime gaminti ir dvisienius.
Tai leis dar labiau sustiprinti prekybą. Investuoti turėtume už pusmečio ar metų“, – tikina pašnekovas.
Šiuo metu įmonėje dirba 6 darbuotojai, o ateityje, jei įmonei seksis, kaip planuojama, kolektyvą ketinama
plėsti.